torsdag 30 oktober 2014

Viktiga guldkanter

För några dagar sedan åkte systern med man tillbaka till Kanada och den vanliga vardagen är tillbaka. Det var så roligt att ha dem här! En syster som tycker det är helt hur ok som helst att bara vara med, en del av vardagen. Någon som jag inte behöver känna att jag måste försöka förenkla saker för. Jag behöver inte städa undan allt vårt skräp och bjuda på supergod mat. Det är helt ok att bara hänga här i vårt vardagsrum och leka med barnen lite. Ok att äta vanlig vardagsmat och vara ute på gården och leka med grannbarnen. Men veckan gick snabbt och nu är de där på andra sidan jorden igen. Vi får boka skype-träff snart igen.




 Men speciellt då man känner sig lite nere är det viktigt att hitta det roliga i vardagen. På tisdagen hade jag vinterkollektionens första Blingoparty och det var jätteroligt. Jag tror att den här är min favoritkollektion av alla dem jag sålt hittills. Fast det tycker jag nästan alltid när en kollektion kommer ut. Men det är ju det ganska coolt. Det är så mycket roligare att visa och sälja sånt som man själv också tycker om.

Ett bra sätt att bli på gott humör är också att baka, så när Ian föreslog att vi skulle baka bulle tog det mig inte länge att gå med på det. Det blev gårdagens kvällsprogram. Jag måste ju alltid lite överdriva när det kommer till bakverk, alltså fick vår bullfläta inte bara en bussig smör-kanel-socker-fyllning utan också pärlsocker OCH glasyr med lönnsirapssmak på. Namnamnam.


Och för att vidare underhålla mig själv idag när Erika fick en skråma på näsan, utrustade jag henne med det här mycket smaskiga plåstret som Ian har fått av sin Momi när hon kom hem från en tripp till Åland.


2 kommentarer:

  1. Bullalängde ser jätte läcker ut! Och söta med plåstret på näsan. ps. Jag kan inte kommentera med min blogg i något av allternativen, finns det att tillägga namn/url? Med det allternativet får jag länk till bloggen (http://anni.antman.fi/) då jag kommenterar här. Ses på söndagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentaren! Nu borde det gå att kommentera med webbadress :) Ses!

      Radera