lördag 28 mars 2015

I tid - för en gångs skull

Förra året var första året då jag skulle göra skattedeklaration som företagare. (Jag har alltså en egen firma som blingoförsäljare.) Då missade jag totalt inlämningsdatumet och fick sitta i telefon med en massa (kanske två) missnöjda skatteverkstyper för att fundera ut exakt hur jag skulle gå till väga med min deklaration och om det var möjligt att öppna min nätdeklaration för att göra den elektroniskt. Det gick inte. Jag gjorde den på papper och kämpade med språket och de olika komplicerade punkterna och försökte förstå vilka som angick mig.

Nu var det ett nytt år, jag hade satt in en påminnelse på telefonen en vecka innan deklarationen skulle lämnas in och idag satt jag mig ner för att kämpa mig igenom den besvärliga blanketten. Det var inte alls lika svårt. Otroligt hur mycket man kommer ihåg fastän man bara gjort det här en gång tidigare och för ett helt år sedan. Nu är den inlämnad. Flera dagar innan tiden går ut. Jag känner mig proffsig och som en duktig laglydig medborgare. Vuxenpoäng.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar