söndag 8 mars 2015

Ut i mörkret

Så skönt att ha kommit igång med lite spring igen. Sports tracker på, musik i öronen och ut på vägarna. Det är så mycket roligare att springa här nuförtiden än när vi flyttade hit för sju år sedan. Då kunde man bara springa några olika vägar och man måste ofta springa fram och tillbaka samma väg. Eller längs med en väldigt vältrafikerad bilväg. Nu finns det gångvägar åt olika håll och en massa små bostadsområden man kan upptäcka på en lenkki.

Det sköna med motion är att den aldrig är i onödan. Varje länk är bättre än ingen länk. Varje 20 minuters tv-yoga är bättre än ingen minuts tv-yoga. Och jag tycker att varje gång ja börjar "från början" så är det inte alls från början. Allt det där som jag gjorde innan det igen av någon orsak blev paus, finns där nånstans och hjälper mig på traven. Mina ben har aldrig känts så lätta när jag "börjat" tidigare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar