tisdag 1 september 2015

Hej Blogg, har du haft en trevlig sommar?

Det har varit en underbar sommar. Bloggen har varit på paus fastän jag många gånger har tänkt på saker jag velat skriva om. Nu är jag tillbaka. Jag sitter i ett tomt hus och skickar arbetsansökningar. Jag är lite gladare än jag var för tio minuter sedan, för jag fick just ett meddelande från dagiset att Erika är glad och nöjd. Före det var jag ganska ledsen och kunde inte sluta tänka på en gråtande och ledsen liten Erika. Fast hon såg helt glad ut när jag gick. Glad men lite förundrad. Det var första gången jag lämnade henne där.

Ian oroar jag mig inte för. Han hinner knappt säga hejdå när jag lämnar av honom och tycker jag är fräck som kommer och hämtar honom när han inte har lekt färdigt. Hoppas det fortsätter så.

Jobbsökningen går trögt. Jag har skickat ganska många ansökningar men bara hört tillbaka från någon enstaka plats att "den här gången blev du inte vald". Jag knegar på, det är inte på länge dags att vara orolig. Jag skulle bara vara så ivrig att börja med något nytt. Så om du vet något intressant ställe som skulle behöva just mig som klädförsäljare, eller varför inte helt vad som helst som du tycker jag kunde passa som, tipsa mig gärna!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar