lördag 31 januari 2015

Helt sjukt

Jag tänkte på hösten när vi var så friska att vi kommer att få oss när våren kommer. Och mycket riktigt, efter en frisk vecka efter båda barnens flunssor, kom spysjukan på besök. Erika började det hela. Hon spydde några gånger på måndag kväll och resten av oss började vänta på det oundvikliga. Under följande natt gick jag ner 2 kg och mer säger jag inte om det. Pojkarna klarade sig som tur lite lättare undan och efter några dagar av illamående, magknip och aptitlöshet är vi alla på väg mot en trevligare vardag. Ett stort tack till svärmor som kom med mat åt oss två gånger. Utan henne hade vi varit i blåsten!

Ian blev minst sagt frustrerad när mamma och pappa var så ultratråkiga att de bara ville ligga hela tiden. Så jag "took one for the team" och gav mig ut med killen och byggde årets första snögubbe. Jag orkade dock inte gå in och jaga hatt och halsduk.

Igår var jag till butiken och det var mitt första äventyr, längre bort än postlådan, på fem dagar. Skönt att veta att det fortfarande finns andra mänskor i världen. Idag firade vi att vi inte längre mår dåligt med en saftig ugnspannkaka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar