måndag 19 januari 2015

Malmö

Nu är jag hemma efter ett veckoslut på vift. Det känns verkligen som att jag varit ute på äventyr. På lördag morgon åkte jag iväg för att hoppa på ett flyg till Köpenhamn. Målet var Blingo kickoff i Malmö.

Jag träffade en ny försäljare på flygfältet och tillsammans navigerade vi oss ganska problemfritt fram till tåget som sedan tog oss över Öresundsbron. Efter att vi installerat oss på vårt rum hann vi bekanta oss med Malmö centrum och dess konditoriutbud.

På kvällen bar det sen av till Blingo Show Room på den trendiga industrikajen och kvällen var fylld med trevliga mänskor, mingel, god mat och fantastiska kläder. Jag försår inte hur jag kan tycka att varje kollektion på riktigt alltid är den absolut finaste hittils. Det fanns så mycket fint och jag blev så ivrig och inspirerad inför den nya säsongen. Varifrån skall jag nu dra några visningar till så att jag får dela med mig av allt detta ljuvliga?

Söndagen var sedan full av skön tillvaro med en lugn och utdragen morgonmålsbuffé. Bacon och ägg, müsli, kaffe och, efter en väldigt underhållande stund i våffelkön, en maffig egenlagad våffla med grädde och sylt. Efter det orkade vi till och med med en shoppingrunda på stan innan vi igen hoppade på tåget och flyget. Till sist hittade jag hem till ett mörkt och tyst hus fyllt med den sovande familj som jag ändå hela detta underbara veckoslut har längtat tillbaka till.

Och jag kunde inte vara stoltare över det gäng som har hållit fortet här hemma medan jag varit ute i världen!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar