fredag 27 februari 2015

Easy Rider

Idag hittade jag ett paket jag väntat på, i postlådan. För några dagar sedan slog jag till och beställde ett munspel åt Ian, från en musikbutik. Förra sommaren fick han prova att spela munspel, sådär som snusmumriken, på landet. Och det tyckte han om. Längs med året har han lekt att olika duplobitar är ett munspel och gått omkring och spelat för oss här hemma. Förra veckan var vi på besök hos en bekant och de hade riktiga munspel i sin leksakslåda. Efter det har han frågat kanske 72 gånger om vi har ett munspel.

Jag tycker inte man behöver köpa saker åt sina barn hela tiden och de kan gott leka med de leksaker de har. Men ibland kan det vara roligt och ge efter och skaffa något riktigt roligt (också fast det kostar hela 5€+ post)

Nu är Ian hos Grandma och jag väntar sååå på att få fara och hämta honom och visa vad jag har!


Så är det dessutom ett fint och rött munspel. Kunde det vara bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar