tisdag 17 februari 2015

En skön dag

Det har varit en skön dag med lite lätt bakning genast efter morgonmålet, för kaffesällskapet som kom på förmiddagen. En skön stund med en vän, goda semlor och världens godaste och maffigaste chocolate chip cookies.
Degen till morgonbullarna lagas färdig kvällen innan. Den övernattar i kylskåpet och på morgonen är det bara att klicka ut deghögar på plåten. Efter 20 minuter i ugnen har man färskt bröd.




Det går åt en hel platta fazers blå när jag lagar cookies.




En ganska tyst eftermiddag, och till och med lite jobb gjort, avslutas med en avslappnande kväll och hela familjen i bastun. Vår bastu har alltför länge agerat förråd. Äntligen fick den sköta sin riktiga uppgift igen.

Det finns få saker i denna värld som är mysigare än två små varma bastubarn som tassar nakna omkring i huset.

Men de bilderna håller jag för mig själv. För mitt inre öga. För fast man inte alltid orkar ta fram kameran och ställa in ljuset så betyder det ju inte att ögonblicket går förlorat. Det finns nog där. Och hit skulle de nog i vilket fall som helst inte hamna. Jag sätter gärna upp bilder på barnen, men jag försöker göra det med respekt för dem och deras integritet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar