måndag 8 december 2014

Åttonde luckan

Dagens julkalenderfynd är en DIY-lucka. Det här var en äldre lucka, jag hade tänkt laga dagens men det hade inneburit en tur ut på gården för att skaffa material och jag kände mig lite för sockrig för att ge mig ut i regnet.

Nu hittade jag istället materialet på Prisma i form av akryl- och polyesterfilttyg. Jag hade hellre haft ett tjockare ulltyg men det här är vad jag hittade, och det blev riktigt bra det också. Det är alltså frågan om en filtkorg som jag hittade på bloggen cindyekman.com. Hon skriver att det bara tar 15 minuter, men för mig som gjorde korgen för första gången tog det nog närmare 45 minuter. Men jag är nöjd med resultatet så det var det värt.

Instruktionerna var lätta att följa och det enda jag gjorde annorlunda var att jag använde olika färgers tyg för själva korgen och för remsorna som jag flätade ihop den med. Och så använde jag fyra långa remsor för att fläta istället för åtta kortare som det stod i instruktionerna. Det blev mindre att fästa, och det passade mig för jag hatar att fästa.





1 kommentar:

  1. Vad kul att du gav dig på DIY-luckan min! Snyggt det blev med olika tyger! :)

    SvaraRadera