tisdag 30 december 2014

Lekfullt

Vår huvudsyssla de senaste dagarna har varit lek. Ute och inne, mest med det vi fått i julklapp. Det kan nog vara så roligt att bara vara tillsammans och göra sånt som gör en glad. Och hela familjen mår bra av det märker jag. Igår blev det inte just av att leka och det märktes genast med att humören var mer på helspänn hos oss alla. Idag skall vi gå ut och skotta och bygga snögubbe efter maten. Åtminstone jag och Ian.


Ian fick en doktorsväska i julklapp och momi var så snäll så hon lagade ett fint band åt honom att ha på så man skulle känna igen doktorn själv.


Erikas favoritklapp. Knappt har hon fått ögonen upp på morgonen så skall hon iväg på en åktur.



 Ute har det varit så fint och uppiggande med snötäcket som täcker allt det gråa.



På pulkkapromenad i skymningen. Mål: Grandma och grandpa och leftovers från juldagen.


Tävling i grannarnas pulkkabacke.


 På väg ut på tupplur i -18° iklädd bomullshalare, byxor, ylletröja, hjälmmössa, yllevantar, utevantar, yllesockor, utetofflor, vinterhalare, thermosovsäck, vagnsovpåse och en tjock yllefilt över vagnen så inandningsluften hålls varm(are än -18°)

2 kommentarer:

  1. Vad fina och kivoga bilder av vinter! Tyvärr ser det lite annorlunda ut idag men jag åtminstone hoppas på lite mera snö! Fin ser doktor Fagerman ut i sitt band kring huvudet. Om ni har en röd tusch som är lite kraftigare än min så kan ni måla på ännu lite! Gott Nytt År önskar Momi <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott nytt år! Mini doktor Fagerman tyckte också om bandet. Jag ska nog förstärka det så att det kan lekas med länge :)

      Radera