torsdag 4 december 2014

En positiv överraskning

Förra året beställde jag våra julkort på vistaprint.fi. Beställningen gick åt skogen. Det var fel pris och besvärligt med kundservicen. Jag var riktigt sur och berättade också åt folk hur missnöjd jag var. Men några dagar senare kom korten och de var superfina! Dessutom fick jag en ursäkt per epost tillsammans med ett erbjudande, -25% på nästa beställning.

Nåja, nu var det då dags igen. Bilden var tagen och jag satt framför datorn och funderade varifrån jag skulle beställa i år. Förra året var då själva beställningsprocessen väldigt besvärlig och kundbetjäningen nöjaktig. Men julkorten var prima. Och på returpapper dessutom. Och så hade jag ju erbjudandet från förra gången. Så jag bestämde mig för att ge vistaprint en till chans. Jag gjorde korten enligt egen modell på deras sidor. Det var lite dyrare än om man gjort enligt en färdig modell men nu blev de som jag ville ha dem.

Men sen. Erbjudandet funkade inte. Blä. Problem igen. Jag fick igen söka upp kundtjänstens telefonnummer och ringa upp. En vänlig tjejröst svarade efter att jag köat i ca 5 minuter. Jag förklarade problemet åt henne. Hon sade att jag redan borde ha -50% eftersom det är frågan om en julprodukt. Det hade jag inte. Aja, sade hon, men jag sätter in -50% nu, du vill säkert hellre ha det än -25%?

Vad skönt att det ibland kan vara så enkelt. Och en nöjd kund sprider ordet om en positiv erfarenhet.


Så här såg de flesta bilderna ut när vi skulle fota. Bilden som valdes till julkorten pantar jag ännu på tills korten nått sina mottagare. Lite spänning skall det väl vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar