måndag 3 november 2014

Råddigt

Jag är inte den mest organiserade person jag känner. Jag behöver inte ha det fläckfritt och totalordnat i huset för att trivas. Men jag tycker inte om när det är så här råddigt. För många ställen i mitt hus ser nu ut så här.






Jag har de senaste åren blivit ganska bra på att hålla huset i ett sånt skick att det är lätt att plocka lite så att det blir städigt. Så att det är i ganska organiserat rent skick. Men nu, efter 4-5 månader dåligt sovna nätter börjar alla knutar vara fulla av kama. Det faller saker hela tiden när man söker efter något. Inte för att det är så stor idé att söka för man hittar det ändå inte. Och när man städar så gömmer man egentligen bara undan det någon annanstans för man har inte tid och ork att faktiskt ta itu med allt rådd.

Men om jag bröt ner det lite. Om jag inte behöver ta itu med allt. Kanske jag kunde ta lite i taget och kanske det någon gång kunde bli lite trevligare att se sig omkring i sitt hus.


Om jag skulle kunna göra en sak i dagen så skulle det ta bara en vecka att göra ganska mycket. Eller ens varannan dag så skulle det hela tiden vara på väg uppåt. Få se.

Har du någon bra strategi för att hålla huset i skick? Jag tar gärna emot bra tips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar