tisdag 25 november 2014

Slut på frusna fingrar

Kommer det här att vara den första vintern i mitt liv då jag inte fryser om händerna? JA! Eller det återstår förstås att se, men förutsättningar finns.

Jag har haft i tankarna att köpa ett par läderhandskar åt Ian till vintern (jag blev tipsad av grannen att det är det allra bästa och hållbaraste). Det känns okej att köpa lite dyrare utrustning åt barnen, det är lätt att berättiga för sig själv. Men när det kommer till att köpa åt mig själv så slutar det alltid med att jag tänker: behöver jag nu faktiskt absolut det här? Och svaret är oftast nej. Men igår i Iso Omena stannade jag vid ett av stånden på mitten av köpcentret, en gubbe som sålde inhemska läder- och ullvaror. Plånböcker, hanskar, sockor, mössor och fårskinn och sånt. Och där fastnade jag.

Ok, jag skippade ändå den pälsfodrade versionen för 60€ men är hemskt nöjd med att jag gick därifrån med två par supersköna läderhandskar som jag faktiskt hoppas kommer att hålla mina och Ians händer varma genom den förhoppningsvis kalla och snörika vintern.

Nu väntar jag alltså bara på minusgraderna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar